نکات مهمی درباره سرطان پروستات که هر کسی باید بداند

نکات مهمی درباره سرطان پروستات که هر کسی باید بداند

احتمالاً تا حالا می دانستید سرطان پروستات، جزء سرطان های کاملاً مختص به مردان است و دلیل آن هم وجود غده ای به اندازه یک گردو، درست در پایین مثانه است. البته پروستات تا پیش از آن که به غده ای سرطانی تبدیل شود، کاملاً به نفع مردان عمل می کند و در تغذیه و محافظت از اسپرم نقش مهمی بر عهده دارد. کافیست بدانید که مجرای خروج اسپرم و ادرار در مردان یکی است و اگر پروستات نبود، احتمالاً نسل بشر خیلی وقت پیش منقرض شده بود، چرا که مواد موجود در ادرار، اسپرم را از بین می بردند.

اما مشکل بزرگ اینجاست که با افزایش سن مردان و به خصوص از 50 سالگی به بعد این غده شروع به بزرگ شدن می کند و اگر این افزایش اندازه بی رویه باشد به سرطان پروستات خواهد انجامید.

خبر خوب این است که در اکثر موارد، بیماران سرطان مبتلا به غده پروستات نیازی به عمل جراحی ندارند و تنها دارو درمانی و تغییر سبک زندگی می تواند به درمان آن بیانجامد.

نکته بسیار مهم در اینجا این است که مثل خیلی از سرطان های دیگر در صورت تشخیص به موقع، احتمال درمان موفقیت آمیز این سرطان بیشتر خواهد بود.

پزشکان ما در پلی نیک، حتی در صورت تشخیص درمان دارویی، معاینات مداوم بیمار را هر چند یکبار انجام می دهند تا از توقف و یا کاهش پیشرفت بیماری اطمینان حاصل کنند.

در چه شرایطی باید با پزشک تماس بگیریم؟

اگر بعد از ادرار کردن، احساس می کنید هنوز هم مقداری ادرار در مثانه تان باقی مانده است و یا هر چند ساعت یکبار نیاز به ادرار پیدا می کنید و یا به ادرار منقطع دچار شوید پیشنهاد ما این است که برای معاینه به پزشک متخصص پروستات مراجعه کنید.

اما در هر حال توصیه اکید ما در پلی نیک به مردان بالای 50 سال مراجعه برای چکاپ در فواصل شش ماهه و یک ساله است.

مشاوره پزشکی تلفنی

جهت اطمینان از انتخاب پزشک با ما تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی: 021 9169 1490
تلفن مشاوره: 021 9169 1490

اولین نفری باشید که سوال خود را مطرح می کنید

سوال خود را مطرح کنید.

نگران نباشید! شماره تماس شما نمایش داده نخواهد شد.