هزینه رادیوتراپی: هزینه هر جلسه پرتو درمانی چقدر است؟

هزینه رادیوتراپی: هزینه هر جلسه پرتو درمانی چقدر است؟

دغدغه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطانی که پزشک برای آن‌ها رادیوتراپی تجویز کرده، اطلاع از هزینه‌های درمان و قیمت هر جلسه پرتو درمانی است. ممکن است رادیوتراپی به تنهایی برای شما تجویز شده باشد و یا به صورت ترکیبی با دیگر روش‌ها از جمله جراحی و شیمی درمانی همراه باشد، در هر صورت لازم است یک برآورد هزینه از دوره درمان با رادیوتراپی داشته باشید. اما واقعیت این است که هزینه جلسات رادیوتراپی به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان یک تخمین هزینه کلی برای همه بیماران داشت. بنابراین هزینه رادیوتراپی سرطان  در هر کیس درمانی متفاوت است و در جلسه مشاوره با پزشک تعیین می‌شد.

هزینه هر جلسه رادیوتراپی چقدر است؟

هزینه هر جلسه پرتو درمانی با توجه به متغیرهای گوناگونی در روز جلسه مشاوره و برنامه‌ریزی درمان تعیین می‌شود. پزشک با توجه به شرایط کلی بیماری شما، شدت و پیشرفت سرطان در بدن، نوع روش درمان و مدت درمان هزینه هر جلسه را به شما اعلام می‌کند تا با آگاهی بیشتری دوره درمان خود را آغاز کنید.

مشاوره پزشکی رادیوتراپی با بیمار

هزینه رادیوتراپی سرطان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه پرتو درمانی متغیری است که به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای همه بیماران سرطانی یکسان نیست. اما عوامل موثر در هزینه هر جلسه رادیوتراپی چیست؟

تعداد جلسات رادیوتراپی

تعداد جلسات رادیوتراپی برای هر بیمار با توجه به نوع و وخامت سرطان و پاسخدهی بدن بیمار به درمان متنفاوت است. ممکن است برای بعضی افراد در 6 هفته و برای دیگران بیشتر باشد. تعداد جلسات و دوز درمان را پزشک متخصص تعیین می‌کند و هر چه تعداد جلسات پرتو درمانی بیشتر باشد قیمت رادیوتراپی هم بیشتر خواهد بود.

نوع رادیوتراپی

پرتو درمانی انواع مختلفی دارد: پرتو درمانی خارجی، رادیوتراپی داخلی یا براکی تراپی و رادیوتراپی سیستمیک. بسته به اینکه پرتو درمانی به چه روشی انجام شود، هزینه متفاوت و متغیر خواهد بود. برای مثال در براکی تراپی فلز رادیواکتیو در بدن قرار داده می‌شود که نیازمند یک جراحی کوچک است، این روش هزینه بالاتری به نسبت رادیوتراپی خارجی دارد. همچنین رادیوتراپی داخلی و سیستمیک به یک یا چند شب بستری در مرکز درمانی احتیاج دارد که این خود هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

مشاوره رایگان تلفنی برای اطلاع از هزینه رادیوتراپی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تهران

رادیوتراپی در بیمارستان خصوصی یا دولتی

رادیوتراپی در بیمارستان خصوصی و دولتی

اینکه پرتو درمانی در یک مرکز درمانی خصوصی انجام شود یا دولتی، بر هزینه‌های درمان سرطان با این روش تاثیرگذار است. به طبع قیمت پرتو درمانی در مراکز دولتی به نسبت مراکز خصوصی کمتر و مقرون بصرفه‌تر است و انتخاب مرکز درمانی بر عهده بیمار است.

هزینه‌های جانبی و آزمایشات قبل، حین و بعد از پرتو درمانی

علاوه بر جلسات پرتو درمانی و اقداماتی که در روزهای مراجعه بیمار به مرکز درمانی صورت می‌گیرد، یکسری اقدامات مراقبتی و پشتیبانی برای بیمار وجود دارد که هر کدام هزینه‌های خاص خود را دارند. برای مثال در بیماری که عوارض جانبی رادیوتراپی بیشتر است، اقدامات مراقبتی بیشتری لازم است مثلاً ممکن است قرص و داروهای خاصی برای کاهش عوارض تجویز شود و یا آزمایشات و معاینات بالینی نیاز باشد. این موارد هزینه‌های رادیوتراپی را افزایش می‌دهد. همچنین در صورتیکه رادیوتراپی برای ناحیه سر و گردن تجویز شود پزشک شما را به دندانپزشک ارجاع می‌دهد تا از سلامت دهان و دندان اطمینان حاصل شود.

بنابراین با توجه به عوامل فوق برای هر بیمار سرطانی در هر جلسه پرتو درمانی یک برآورد هزینه می‌شود و به بیمار اعلام می‌شود.

سوالات متداول

آیا می‌توان هزینه‌های ناشی از پرتو درمانی را کاهش داد؟

در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. با انتخاب عواملی که خود بیمار در تعیین آن‌ها تصمیم گیری می‌کند از جمله اینکه درمان را در یک مرکز خصوصی یا دولتی انجام دهد، می‌توان هزینه‌ها را کنترل کرد.

آیا هزینه رادیوتراپی را باید یکجا پرداخت کرد؟

خیر. معمولاً هزینه هر جلسه جداگانه و در همان جلسه دریافت می‌شود و نیازی به پرداخت یکجای هزینه وجود ندارد. همچنین طی درمان ممکن است تعداد جلسات تعیین شده با توجه به واکنش بدن تغییر کنند بنابراین هزینه هر جلسه را همان جلسه باید پرداخت کرد.

مشاوره پزشکی تلفنی

جهت اطمینان از انتخاب پزشک با ما تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی: 021 9169 1490
تلفن مشاوره: 021 9169 1490

اولین نفری باشید که سوال خود را مطرح می کنید

سوال خود را مطرح کنید.

نگران نباشید! شماره تماس شما نمایش داده نخواهد شد.