صدور نسخه الکترونیک برای پزشکان

صدور نسخه الکترونیک برای پزشکان

چرا نسخه‌های کاغذی به نسخه الکترونیکی تبدیل شدند؟

این خبر در فضای درمان کشور سر و صدای زیادی ایجاد کرد: نسخه‌های تامین اجتماعی از اول دی ماه 1400 به صورت نسخه الکترونیکی درآمدند. این خبری بود که 23 آذر ماه، داود علی‌محمدی مدیر درمان تامین اجتماعی اعلام کرد:  «در حال حاضر در مطب‌های طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی، بیش از ۹۷ درصد و در آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز صد درصد نسخ الکترونیکی صادر می‌شود». اما دلیل این طرح بزرگ چیست؟ نسخه الکترونیکی چندین هزار تردد روزانه در سطح شهرهای کشور را برای گرفتن دفترچه بیمه کم کرده و همچنین درصد خطای صدور دارو (به دلیل خط پزشکان) را کاهش می‎دهد. علاوه بر این، صدور نسخه الکترونیکی می‌تواند ارتباط مالی بین پزشک و بیمار را حذف کرده و این رابطه را آرام و عاطفی‌تر کند. هنوز بسیاری از پزشکان در مطب‌هایشان صدور نسخه الکترونیک را انجام نمی‌دهند. پس چاره چیست؟

صدور نسخه الکترونیک در مطب

صدور نسخه الکترونیک در مطب

سامانه نسخه الکترونیکی سازمان بیمه، وب سایتی است که پزشکان باید در آن ثبت‌نام و امکان صدور نسخه الکترونیکی را پیدا می‌کنند. همه چیز در طرح جدید الکترونیکی شدنِ نسخه بر اساس کد ملی پیش می‌رود (تا هم بیمار و پزشک سریع‌تر به اطلاعات مورد نظرشان دست پیدا کنند و هم امکان سودجویی و کلاهبرداری به حداقل برسد). در سامانه هم شما باید ابتدا شناسه (همان کد ملی) بیمار را وارد کنید تا اطلاعات او و نوع بیمه‌اش را با شرح کامل مشاهده کنید. بعد از طریق گزینه تجویز نسخه را انتخاب و هر دارویی که می‌خواهید را برایش تجویز کنید. اگر امکان ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیکی سازمان بیمه را ندارید یا به هر دلیلی کار با این نسخه برایتان آسان نیست، می‌توانید برای صدور نسخه الکترونیک برای بیماران‌تان روی پلی‌نیک حساب کنید.

ثبت نسخه الکترونیک برای پزشکان از طریق پلی نیک

چطور در پلی‌نیک نسخه الکترونیک برای پزشکان صادر می‌شود؟

ما در پلینیک می‌توانیم امکان صدور نسخه الکترونیک برای پزشکان را فراهم کنید. اگر در مطب یا بیمارستان محل کارتان به هر دلیلی امکان صدور این نوع نسخه را ندارید، روی ما حساب کنید. در حال حاضر ما با پزشکان متخصص خون، آنکولوژی و جراحان آنکولوژیست همکاری می‎کنیم و بیماران مبتلا به سرطان هم برای تهیه داروها و دریافت اطلاعات درمورد بیماری می‌توانند پلی‌نیک را به صورت روزانه مطالعه کنند. برای دادن نسخه الکترونیکی به بیماران‌تان، طبق این راهنما مرحله به مرحله پیش بروید:

  1. وب‌سایت پلی‌نیک را باز و روی قسمت «تماس با ما» در نوار بالای صفحه کلیک کنید. یا اسکرول کنید و به پایین صفحه اول برسید.
  2. حالا صفحه‌ای باز می‎شود که در آن اطلاعات تماس با پلی‌نیک را می‌بینید. با یکی از شماره‌های پشتیبانی تماس بگیرید و منتظر اتصال به کارشناسان ما بمانید.
  3. بعد کارشناسان ما، فرایند همکاری‌تان با پلی‌نیک را توضیح داده و مراحل احراز هویت را شروع می‌کنند. در احراز هویت شما باید با شماره نظام پزشکی و اطلاعات فردی و کاری‌تان، به ما کمک کنید که یک پروفایل برایتان بسازیم و در نهایت یک کارت ویزیت برایتان صادر کنیم.
  4. این کارت ویزیت در واقع راهنمای بیماران شما برای دریافت نسخه الکترونیکی است. ما نسخه الکترونیک برای پزشکان را از طریق یک همکاری مشترک و ارجاع بیماران به وب سایت خودمان انجام می‌دهیم.

مشاوره پزشکی تلفنی

جهت اطمینان از انتخاب پزشک با ما تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی: 021 9169 1490
تلفن مشاوره: 021 9169 1490

اولین نفری باشید که سوال خود را مطرح می کنید

سوال خود را مطرح کنید.

نگران نباشید! شماره تماس شما نمایش داده نخواهد شد.