ویزیت رایگان سرطان برای تست بالینی و غربالگری سرطان

ویزیت رایگان سرطان برای تست بالینی و غربالگری سرطان

برای دریافت نوبت ویزیت رایگان غربالگری سرطان با شماره 09331382016 تماس بگیرید

بیماری سرطان یکی از رایج‌ترین و در عین حال کشنده‌ترین بیماری‌هایی است که سالانه گریبان‌گیر افراد زیادی می‌شود و بیماران را به کام مرگ می‌کشاند. روش‌هایی برای درمان این بیماری وجود دارد که از شناخته شده‌ترین این روش‌ها می‌توان به شیمی درمانی اشاره کرد. اما بیماری سرطان هم مانند سایر بیماری‌ها هرچه زودتر تشخیص داده شود، راحت‌تر و بهتر کنترل می‌شود. معمولاً بیماری سرطان در بعضی خانواده‌ها شایع‌تر و نیازمند تشخیص به موقع و انجام اقدامات و تست‌های لازم است تا در مراحل اولیه کنترل شود. در این راستا لازم است خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان ویزیت شده و غربالگری سرطان را انجام دهند.

چه افرادی به غربالگری سرطان نیاز دارند؟

معمولاً در خانواده‌های افراد مبتلا به سرطان ریسک ابتلای سایر افراد خانواده بیشتر از خانواده‌هایی است که سابقه سرطان در آن وجود ندارد. اما گاهاً ترس از روبرو شدن با واقعیت دردناک بیماری سرطان و یا هزینه‌های ویزیت و تست‌های سرطان، منجر می‌شود تا افراد از انجام این تست‌ها خودداری کنند. در این راستا تیم پلی نیک امکانی را فراهم کرده تا افراد به صورت رایگان ویزیت شده و غربالگری سرطان را بدون هزینه پشت سر بگذارند.

ویزیت رایگان سرطان در پلی نیک

ویزیت رایگان سرطان

ویزیت رایگان سرطان با هدف تشخیص به موقع و انجام اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن برای کمک به پروسه درمان این بیماری انجام می‌شود. تیم پلی نیک در تلاش است تا با استفاده از توان حداکثری پزشکان مجرب در زمینه تشخیص و درمان سرطان، جان افرادی که در معرض خطر این بیماری مهلک هستند را حفظ کند. در این ویزیت تست غربالگری، سونوگرافی و همه آزمایش‌های لازم برای تشخیص این بیماری در پلی نیک کاملاً به صورت رایگان انجام می‌شود و در مرحله بعد با توجه به نتیجه تست‌های انجام شده، بیمار برای انجام شیمی درمانی به آنکولوژیست، برای جراحی به جراح و یا در صورت نیاز به رادیوتراپیست ارجاع داده می‌شود تا پروسه درمان هرچه سریعتر شروع شود.

جهت دریافت نوبت ویزیت رایگان سرطان و غربالگری به سامانه نوبت دهی سایت Polinic.ir مراجعه کنید و نوبت خود را دریافت کنید و یا با شماره 09331382016 تماس حاصل کنید.

غربالگری سرطان

غربالگری سرطان به معنی چکاپ و تست سرطان قبل از بروز علائم است. در غربالگری سرطان علاوه بر تشخیص سلول‌های سرطانی، گاهاً سلول‌هایی که ممکن است بعداً به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند هم نشان داده می‌شود. بنابراین تشخیص سرطان و یا تشخیص احتمال ابتلای فرد به سرطان، کمک بزرگی به روند پیشگیری و یا درمان به هنگام این بیماری می‌کند. غربالگری سرطان در همه افراد و همه انواع سرطان یکسان نیست.

انواع غربالگری سرطان

هر نوع سرطان آزمایش‌های غربالگری خاص خود را دارد. بعضی از انواع سرطان در حال حاضر روش غربالگری موثری ندارند. انواع غربالگری سرطان شامل موارد زیر است:

غربالگری سرطان سینه

غربالگری سرطان سینه (ماموگرافی)

غربالگری سرطان سینه یکی از رایج‌ترین غربالگری‌ها در سرطان است که معمولاً توصیه می‌شود خانم‌های بالای 50 سال هر 2 سال یکبار این تست را انجام دهند. روش‌های مختلف غربالگری سرطان سینه شامل موارد زیر است:

  • ماموگرافی: ماموگرافی نوعی اشعه ایکس است که به صورت اختصاصی برای سینه طراحی شده است. تصاویر تولید شده توسط ماموگرافی می‌تواند تومور یا موارد غیر عادی در سینه را نشان دهد.
  • معاینه بالینی سینه: در معاینه بالینی یک پزشک هر نوع تغییری در سایز و شکل سینه را بررسی می‌کند. همچنین در این بررسی پوست و نوک سینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • MRI سینه: از تست ام آر آی سینه خیلی در غربالگری سرطان سینه استفاده نمی‌شود اما در زنانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند و یا در هنگام معاینه بالینی توده تشخیص داده می‌شود، این تست کمک کننده است.

غربالگری سرطان دهانه رحم

بعد از سرطان سینه، غربالگری سرطان دهانه رحم هم بسیار رایج است و معمولاً اکثر زنان بعد از اولین تماس جنسی و یا دو سال بعد از ازدواج این تست را به طور مرتب انجام می‌دهند که شامل دو روش زیر است:

  • تست HPV: در این تست سلول‌های خارجی دهانه رحم زنان مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این آزمایش ممکن است به تنهایی و یا همراه با پاپ اسمیر انجام شود.
  • تست پاپ اسمیر: در این تست هم از سلول‌های بیرون دهانه رحم استفاده می‌شود. سپس پاتولوژیست سلول‌های سرطانی و یا مشکوک به سرطان را شناسایی می‌کند.

غربالگری سرطان روده بزرگ

غربالگری سرطان روده بزرگ (کولونوسکوپی)

غربالگری سرطان روده شامل روش‌های زیر است:

  • کولونوسکوپی: در این روش پزشک یک لوله شفاف و انعطاف پذیر به نام کولونوسکوپ را وارد راست روده می‌کند. به این صورت قادر خواهد بود کل روده را از نظر پولیپ یا سرطان بررسی کند.
  • سیگموئیدوسکوپی: در این روش از یک لوله انعطاف پذیر و سبک به نام سیگموئیدوسکوپ برای بررسی سرطان روده استفاده می‌شود. در این تست تنها قسمت‌های پایینی روده قابل بررسی است.
  • آزمایش خون در مدفوع(FOBT): در این آزمایش پزشک وجود خون در مدفوع که می‌تواند نشانه پولیپ یا سرطان روده باشد را بررسی می‌کند.
  • اشعه ایکس(انما باریم): این آزمایش تست اشعه ایکس از راست روده و روده بزرگ است. تنقیه باریم به برجسته‌تر دیده شدن راست روده و روده بزرگ در تصویر برداری اشعه ایکس کمک می‌کند. پزشکان از این آزمایش برای افرادی که نمی‌توانند کولونوسکوپی کنند، استفاده می‌کنند.
  • آزمایش DNA مدفوع: در این آزمایش DNA فرد برای تشخیص سرطان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

غربالگری سرطان سر و گردن

در این تست که آزمون غربالگری سلامت عمومی نام دارد پزشک در بینی، دهان و گلو به دنبال علائم ناهنجاری و توده است. معاینات و چکاپ منظم دندانپزشکی در غربالگری سر و گردن اهمیت دارد.

غربالگری سرطان ریه

در غربالگری سرطان ریه از آزمایش سی تی اسکن با استفاده از اشعه ایکس از زوایای مختلف داخل ریه عکس برداری می‌شود. سپس رایانه این تصاویر را به یک تصویر سه بعدی و دقیق تبدیل می‌کند که وجود هرگونه تومور و علائم سرطان را به پزشک نشان می‌دهد.

غربالگری سرطان پروستات

ویزیت رایگان سرطان پروستات و غربالگری آن شامل روش‌های زیر است:

  • معاینه رکتال دیجیتال: در این تست پزشک با استفاده از دستکش و دست آغشته به روغن راست روده فرد را به صورت دستی بررسی می‌کند و هر گونه ناهنجاری را تشخیص می‌دهد.
  • آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات: این آزمایش سطح ماده‌ای بنام آنتی ژن اختصاصی پروستات را در خون مشخص می‌کند. اگر مقدار این ماده در خون مردان بالاتر از حد معمول باشد معمولاً می‌تواند نشانه سرطان پروستات باشد.

غربالگری سرطان پوست

غربالگری سرطان پوست

روش‌های غربالگری سرطان پوست شامل دو مورد زیر است:

  • معاینه کامل پوست: در این تست پزشک پوست را به صورت بالینی از نظر وجود علائم سرطان بررسی می‌کند.
  • درموسکوپی: در این روش پزشک با استفاده از یک دستگاه دستی پوست را از نظر شکل، اندازه و الگوی رنگدانه ضایعات پوستی بررسی می‌کند.

نوبت دهی، غربالگری و درمان سرطان

بعد از نوبت دهی برای ویزیت رایگان سرطان و غربالگری، یک زمان و تاریخ برای مراجعه حضوری برای شما مشخص می‌شود تا به پزشک مراجعه کنید. طبق سوابق پزشکی و سوابق خانوادگی شما، پزشک از میان روش‌های غربالگری متناسب با شما یک روش را انجام داده و نتایج تشخیص اولیه را بررسی می‌کند. سپس با توجه به نتایج حاصل از غربالگری و آزمایشات اولیه، برای انجام جراحی، شیمی درمانی و یا رادیو تراپی به یکی از متخصصین زیر ارجاع داده می‌شوید.

دکتر حمید احمدی

  • متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی پستان
  • فوق تخصص جراحی سرطان
  • فوق تخصص جراحی سرطان سینه
  • غربالگری سرطان سینه

دکتر راحله سادات توکلی

  • فوق تخصص خون و آنکولوژی
  • فوق تخصص سرطان بزرگسالان(آنکولوژی و هماتولوژی)

دکتر داتیس محبوبی

  • متخصص رادیوتراپی

مشاوره پزشکی آنلاین

تیم پلی نیک برای هموطنانی که در تهران ساکن نیستند هم خدمات ویزیت رایگان سرطان را انجام می‌دهد. به این صورت که برای آندسته از افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند و در شهر یا کشور دیگری زندگی می‌کنند، مدارک پزشکی بیمار به همراه توضیح مختصری از وضعیت سلامتی را می‌توانید به صورت آنلاین برای ما ارسال کنید تا نتیجه بررسی سوابق شما توسط دکتر احمدی، دکتر توکلی و دکتر محبوبی از طریق تلفن، واتس اپ، تلگرام و یا اسکایپ به شما ارسال شود و اقداماتی که لازم است انجام دهید به شما توضیح داده می‌شود.

مشاوره پزشکی اینترنتی توسط بهترین پزشکان متخصص سرطان

سوالات متداول

چه زمانی برای ویزیت رایگان سرطان و غربالگری اقدام کنیم؟

معمولاً اولین نشانه‌های احتمال وجود سرطان را خود فرد تشخیص می‌دهد و این اولین تلنگری است که شما را وا می‌دارد تا به غربالگری سرطان فکر کنید.

دومین مورد این است که سابقه سرطان در خانواده شما به چه صورت است؟

در صورتیکه عزیزانی را در اثر این بیماری از دست داده‌اید باید جدی‌تر به دنبال انجام غربالگری سرطان باشید. پزشکان ما برای آندسته از افرادی که نگران هزینه‌های اولیه هستند، امکان ویزیت رایگان سرطان را فراهم کرده‌اند تا در مراحل اولیه تشخیص داده شده و درمان شروع شود.

غربالگری سرطان چگونه انجام می‌شود؟

بسته به تشخیص پزشک و نوع سرطانی که شما مشکوک به آن هستید، غربالگری متفاوت خواهد بود. معمولاً غربالگری با استفاده از آزمایش خون، مدفوع، CT اسکن، MRI، و یا معاینه‌های بالینی و دستی توسط پزشک قابل انجام است.

غربالگری سرطان از چه سنی آغاز می‌شود؟

متاسفانه بیماری سرطان در کودکان هم رایج است و این رده سنی هم از این بیماری مصون نیستند. بطور کلی هر نشانه‌ای از بیماری در هر سنی مشاهده شد، نباید نادیده گرفته شود و سریعاً باید برای انجام تست‌های غربالگری به پزشک مراجعه کرد. اما در بعضی سرطان‌ها مانند سرطان سینه این تست از یک سنی به بعد که معمولا بین 40 تا 50 سالگی است باید بصورت روتین انجام شود.

مشاوره پزشکی تلفنی

جهت اطمینان از انتخاب پزشک با ما تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی: 021 9169 1490
تلفن مشاوره: 021 9169 1490

اولین نفری باشید که سوال خود را مطرح می کنید

سوال خود را مطرح کنید.

نگران نباشید! شماره تماس شما نمایش داده نخواهد شد.